× Početna Vijesti Sport Kultura Crna kronika Politika Zanimljivosti
  • FORTO I PEULIĆ

l_a28e33b08ccd4f55a56ab867eaf931a3.jpg

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto održao je danas u Sarajevu sastanak s predstavnicima prijevoznika okupljenih oko Konzorcija Logistika BiH s kojima je razgovarao o aktualnoj problematici domaćih prijevoznika tereta.

Forto je nakon sastanka rekao da su razgovarali o pitanjima iz dvije oblasti, od kojih se prva tiče izravne nadležnosti Ministarstva komunikacija i prometa, poput pravilnika o licenciranju, obukama i drugom koje objavljuje Ministarstvo i koje izravno utječe na poslovanje prijevoznika.

- Dotaknuli smo se nekih specifičnih stvari koje su u samom pravilniku i u sljedećem razdoblju ćemo nastaviti održavati sastanke i eventualno pokrenuti izmjene pravilnika u skladu sa zahtjevima prijevoznika. Ne mogu predvidjeti ishod ovog razgovora, ali razgovor je pokrenut - izjavio je Forto. 

Druga oblast, kako je dodao, odnosi se na ponudu koju su dali prijevoznicima da kao Ministarstvo budu neka vrsta agenta pred drugim resorima, na Vijeću ministara i generalno u javnosti. Napomenuo je da nisu nadležni kada je riječ o tzv. pravilu 90/180 dana, po kojem prijevoznici iz BiH u EU mogu boraviti najviše 90 dana tijekom razdoblja od pola godine, ali i da je obavio desetine razgovora o toj temi.

- Polako se kristalizira način na koji možemo doći do rješenja, a i ministar vanjskih poslova BiH Elmedin Konaković je ovu temu stavio u vrh svojih prioriteta. Ako ovo uspijemo razjasniti s EU možda riješimo problem – dodao je Forto.

Posebno je naglasio značaj interresorne suradnje i regionalnog pristupa tom pitanju.

- Spominjali su se prosvjedi, blokade granica i ja podržavam svaku vrstu prosvjeda, posebno neku vrstu prosvjeda kada je u pitanju boravak vozača u EU, pogotovo ako bi to bio regionalni protest - rekao je Forto.  

Dodao je da će uskoro biti održan ministarski regionalni sastanak kako bi se takvim pristupom pokušalo doći do rješenja.

Zahtjevi prijevoznika su poznati odranije i od državnih institucija se traži reforma sustava licenciranja prijevoznika, smanjenje troškova poslovanja kroz model povrata dijela akciza, rasterećenje administrativnih procedura, zaštita prava profesionalnih vozača iz BiH u EU...

Predstavnik Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine Velibor Peulić je rekao da će Upravni odbor Logistike BiH u petak biti informiran o zaključcima ovog kao i sastanaka koje su ranije imali s ministrom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Stašom Košarcem, te predstavnicima DEI, Ureda za veterinarstvo i UIO.

- Ministar Forto je hrabar čovjek koji će se uhvatiti u koštac s ovim pitanjima koja nisu rješavana 20 godina. Naši vozači su najlošije tretirani u EU, postoje slučajavi da nas uhite i deportiraju – naveo je Peulić.

Dodao je da je transportna industrija ranije ispunila zahtjeve koji su dosad traženi od EU, te da postoje jednostavna tehnička rješenja.

- Mi imamo pametne tahografe u kojima možemo u sekundi evidentirati koliko je naš vozač boravio u EU. Kad bi se to tehnički primijenilo mi ne bismo imali problem s boravkom. Jedino, integralno, kao regija koja može u jednom trenutku popriličan broj milijuna tone robe usporiti u lancima snabdijevanja, možemo imati stav. Ako je to jedini izlaz, to će se dogoditi – dodao je Peulić.

Osnovni cilj prijevoznika, kako je istaknuo, jest da se napravi što bolji ambijent, da lanci snabdijevanja ne potpadnu pod transportne kompanije koje nemaju sjedište u BiH, kao i da se zadrže mladi ljudi u zemlji. 

Notra.ba

NATJEČAJI RADAR OSMRTNICE MARKETING POŠALJITE VIJEST
  • FORTO I PEULIĆ

l_a28e33b08ccd4f55a56ab867eaf931a3.jpg

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto održao je danas u Sarajevu sastanak s predstavnicima prijevoznika okupljenih oko Konzorcija Logistika BiH s kojima je razgovarao o aktualnoj problematici domaćih prijevoznika tereta.

Forto je nakon sastanka rekao da su razgovarali o pitanjima iz dvije oblasti, od kojih se prva tiče izravne nadležnosti Ministarstva komunikacija i prometa, poput pravilnika o licenciranju, obukama i drugom koje objavljuje Ministarstvo i koje izravno utječe na poslovanje prijevoznika.

- Dotaknuli smo se nekih specifičnih stvari koje su u samom pravilniku i u sljedećem razdoblju ćemo nastaviti održavati sastanke i eventualno pokrenuti izmjene pravilnika u skladu sa zahtjevima prijevoznika. Ne mogu predvidjeti ishod ovog razgovora, ali razgovor je pokrenut - izjavio je Forto. 

Druga oblast, kako je dodao, odnosi se na ponudu koju su dali prijevoznicima da kao Ministarstvo budu neka vrsta agenta pred drugim resorima, na Vijeću ministara i generalno u javnosti. Napomenuo je da nisu nadležni kada je riječ o tzv. pravilu 90/180 dana, po kojem prijevoznici iz BiH u EU mogu boraviti najviše 90 dana tijekom razdoblja od pola godine, ali i da je obavio desetine razgovora o toj temi.

- Polako se kristalizira način na koji možemo doći do rješenja, a i ministar vanjskih poslova BiH Elmedin Konaković je ovu temu stavio u vrh svojih prioriteta. Ako ovo uspijemo razjasniti s EU možda riješimo problem – dodao je Forto.

Posebno je naglasio značaj interresorne suradnje i regionalnog pristupa tom pitanju.

- Spominjali su se prosvjedi, blokade granica i ja podržavam svaku vrstu prosvjeda, posebno neku vrstu prosvjeda kada je u pitanju boravak vozača u EU, pogotovo ako bi to bio regionalni protest - rekao je Forto.  

Dodao je da će uskoro biti održan ministarski regionalni sastanak kako bi se takvim pristupom pokušalo doći do rješenja.

Zahtjevi prijevoznika su poznati odranije i od državnih institucija se traži reforma sustava licenciranja prijevoznika, smanjenje troškova poslovanja kroz model povrata dijela akciza, rasterećenje administrativnih procedura, zaštita prava profesionalnih vozača iz BiH u EU...

Predstavnik Konzorcija Logistika Bosne i Hercegovine Velibor Peulić je rekao da će Upravni odbor Logistike BiH u petak biti informiran o zaključcima ovog kao i sastanaka koje su ranije imali s ministrom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Stašom Košarcem, te predstavnicima DEI, Ureda za veterinarstvo i UIO.

- Ministar Forto je hrabar čovjek koji će se uhvatiti u koštac s ovim pitanjima koja nisu rješavana 20 godina. Naši vozači su najlošije tretirani u EU, postoje slučajavi da nas uhite i deportiraju – naveo je Peulić.

Dodao je da je transportna industrija ranije ispunila zahtjeve koji su dosad traženi od EU, te da postoje jednostavna tehnička rješenja.

- Mi imamo pametne tahografe u kojima možemo u sekundi evidentirati koliko je naš vozač boravio u EU. Kad bi se to tehnički primijenilo mi ne bismo imali problem s boravkom. Jedino, integralno, kao regija koja može u jednom trenutku popriličan broj milijuna tone robe usporiti u lancima snabdijevanja, možemo imati stav. Ako je to jedini izlaz, to će se dogoditi – dodao je Peulić.

Osnovni cilj prijevoznika, kako je istaknuo, jest da se napravi što bolji ambijent, da lanci snabdijevanja ne potpadnu pod transportne kompanije koje nemaju sjedište u BiH, kao i da se zadrže mladi ljudi u zemlji. 

Notra.ba

REDAKCIJA PORTALA

kristijankristo18@hotmail.com

Marketing

marketing@notra.ba

Copyright 2007-2023 NOTRA Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.

Uvjeti korištenja Pravila privatnosti Kolačići Impressum

Pravila o kolačićima

Ova stranica koristi samo nužne kolačiće kako bi Vam omogućili bolje i ugodnije surfanje. Korištenjem web stranice slažete se sa uvjetima korištenja kolačića.

Saznajte više