
Na osnovu člana 9. Zakona o kantonalnim ministarstvima i drugim tijelima kantonalne uprave Kantona Središnja Bosna i Odluke Vlade kantona o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva kantona, Odluke Vlade kantona o izmijeni odluke o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva kantona Ministarstvo gospodarstva raspisalo je JAVNI POZIV ZA SUFINANCIRANJE OSNIVANJA NOVIH OBRTA U 2025. GODINI..
I PREDMET I NAMJENA JAVNOG POZIVA
Objavljuje se javni poziv za samozapošljavanje fizičkih osoba koja su u procesu registracije novog obrta za sufinanciranje troškova osnivanja, registracije, nabavke mašina, alata, opreme i zakupa poslovnog prostora.
Sredstva za ovu namjenu rasporedit će se u skladu s Odlukom Vlade kantona o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva, Odlukom Vlade kantona o izmjeni odluke o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva kantona, s pozicije Proračuna “Subvencije privatnim poduzećima i poduzetnicima – podrška razvoju poduzetništva i pokretanju novih start-up kompanija.”
II PRAVO NA PODNOŠENJE PRIJAVE NA JAVNI POZIV
1) Pravo na podnošenje prijave na javni poziv imaju fizičke osobe koje se nalaze na evidenciji nezaposlenih osoba kod Službe za zapošljavanje kantona, na dan objave Javnog poziva i imaju namjeru registrirati obrt prema Klasifikacijskoj djelatnosti Bosne i Hercegovine 2010 – KD BiH 2010 („Službeni glasnik BiH", broj 47/10 – u daljem tekstu: KD BiH 2010) iz oblasti koje uključuju jednu od šifri osnovne djelatnosti:
a) Drvoprerađivačke industrije - šifre osnovne djelatnosti KD BiH 2010 iz oblasti 16 i 31.
b) Metalne industrije - šifre osnovne djelatnosti KD BiH 2010 iz oblasti 24, 25, 28, 30.
c) Prerađivačke industrije - šifre osnovne djelatnosti KD BiH 2010 iz oblasti 10 i 11.
d) Građevinske industrije područje F - šifre osnovne djelatnosti KD BiH 2010 iz oblasti 41, 42, 43.
2) Nemaju pravo na podnošenje prijave i sudjelovanje u javnom pozivu:
a) Fizičke osobe koja su ostvarila pravo za sufinanciranje osnivanja novih obrta iz poticaja Ministarstva gospodarstva u 2023. i 2024. godini
b) Fizičke osobe koja se ne nalaze na evidenciji Službe za zapošljavanje kantona na dan objave Javnog poziva
c) Fizičke osobe koja imaju namjeru osnovati obrt koji ne uključuje jednu od zadatih šifri osnovne djelatnosti KD BiH 2010
III SADRŽAJ PRIJAVE
Fizičke osobe koja se prijavljuju putem web platforme, prije podnošenja prijave, su dužna da se registriraju na web platformi „eprivreda“ (www.eprivreda.ba) i upišu šifru osnovne djelatnosti koju imaju namjeru registrirati. Nakon popunjavanja prijavnog obrasca fizičke osobe koje se prijavljuju obavezna su učitati sljedeće dokumente:
a) Potvrdu Službe za zapošljavanje kantona da se nalaze na evidenciji nezaposlenih lica na dan objave ovog Javnog poziva
b) Obrazac Zahtjeva za sufinanciranje br.1/25
c) Potpisanu i ovjerenu izjavu o namjenskom korištenju sredstava ovjerenu od strane općine ili notara
d) Popunjen biznis plan iz priloga Javnog poziva
Uputstvo za prijavu na portal eprivreda.ba
Fizičke osobe koje žele da se prijave na Javni poziv trebaju se registrirati na portalu eprivreda.ba. Pri registraciji je potrebno unijeti sljedeće osnovne podatke:
naziv subjekta, adresu, grad, ime i prezime odgovorne osobe, broj telefona, email adresu, lozinku.
Nije potrebno unositi ID broj, broj transakcijskog računa niti birati banku jer bi izbor banke zahtijevao i unos broja računa koji trenutno nije dostupan.
Kod unosa šifre djelatnosti, potrebno je unijeti samo osnovnu šifru djelatnosti KD BiH 2010 kojom planirate da se bavite nakon osnivanja obrta:
1. Drvoprerađivačka industrija: oblasti 16 i 31
2. Metalna industrija: oblasti 24, 25, 28, 30.
3. Prerađivačke industrije: oblasti 10 i 11.
4. Građevinarstvo područje F: oblasti 41, 42, 43.
Nakon uspješne registracije i dostave dokumentacije o registraciji obrta sa svim pratećim dokumentima Ministarstva gospodarstva, Ministarstvo će izvršiti izmjene i dopunu podataka na portalu (ID broj, broj računa i ostalo).
IV. KRITERIJI
Pri razmatranju podnesenih prijava iz točke II. Javnog poziva vrednovat će se:
a) Kvalitetu prijedloga projekta (koji treba da sadrži naziv projektnog prijedloga, svrhu i cilj, očekivane rezultate, izvore financiranja, vrijeme i mjesto implementacije i sve druge elemente od značaja za projekat): maksimalno do 40 bodova.
b) Broj radnika koji će se zaposliti (broj novih radnika koji će se zaposliti u razdoblju od 12. mjeseci od dana osnivanja obrta): maksimalno do 20 bodova.
c) Potencijal za razvoj i širenje obrta (opisati značaj realizacije projekta za dalji razvoj gospodarskog društva i oblasti u kojoj se realizuje, potencijal koji gospodarsko društvo planira iskoristiti za razvoj i širenje, plan budućih ulaganja vezanih za projekat): maksimalno do 20 bodova.
d) Ravnomjerniji regionalni razvoj - stepen razvijenosti općina (opisati lokaciju na kojoj se realizuje projekat, navodeći pri tome podatke o gospodarskim aktivnostima na tom području i značaju projekta za gospodarstvo lokalne zajednice) : maksimalno do 20 bodova.
Da bi ostvarili pravo na sufinanciranje podnositelji prijava u ukupnom zbroju, a na osnovu navedenih kriterija moraju osvojiti više od 50. bodova. Iznos financijskih sredstava koji će se rasporediti za osnivanje novih obrta zavisit će od broja uspješno podnesenih prijava i osvojenih bodova na osnovu kriterija iz Javnog poziva. Fizičke osobe koje kojima se Odlukom Vlade rasporede financijska sredstva ostvarit će pravo na sufinanciranje nakon dostavljanja Uvjerenja o registraciji poreznog obveznika (Obrazca JS 3100).
V. POTPISIVANJE UGOVORA O IMPLEMENTACIJI ODOBRENIH SREDSTAVA
S korisnicima sredstava kojima se Odlukom Vlade raspodijele financijska sredstva Ministarstva gospodarstva zaključit će ugovore o implementaciji odobrenih sredstava koji sadrži visinu, namjenu i uslove dodjele sredstava, rokove utroška odobrenih sredstava, međusobna prava i obaveze, način i rokove izvještavanja o utrošku sredstava, nadzor nad utroškom sredstava u svrhu za koju su odobrena, te sankcije u slučaju nepoštivanja Ugovora.
VI. OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA
Korisnici sredstava imaju sljedeće obaveze i odgovornosti:
1) da dodijeljena sredstva koriste namjenski u skladu s Odlukom Vlade o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva, Javnim pozivom, Odlukom Vlade o raspodjeli financijskih sredstava i Ugovorom o implementaciji odobrenih sredstava.
2) da se pridržavaju svih rokova iz Odluke Vlade o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva, Javnog poziva, Odluke Vlade o raspodjeli financijskih sredstava i Ugovora o implementaciji odobrenih sredstava.
3) da u skladu s Odlukom Vlade o usvajanju Godišnjeg programa razvoja malog gospodarstva, Javnim pozivom, Odlukom Vlade o raspodjeli financijskih sredstava i Ugovorom o implementaciji odobrenih sredstava dostave Izvješće o utrošku financijskih sredstava Ministarstvu gospodarstva kantona.
VII PRAĆENJE I NADZOR NAD KORIŠTENJEM FINANCIJSKIH SREDSTAVA
1) Praćenje namjenskog korištenja sredstava od strane korisnika sredstava vršit će Povjerenstvo za praćenje koju imenuje Ministar gospodarstva.
2) Inspekcijski nadzor nad implementacijom podsticajnih sredstava vrši nadležna kantonalna inspekcija
3) Korisnici sredstava obavezni su dodijeljena sredstva koristiti namjenski i dužni su dostaviti Izvješće o utrošku proračunskih sredstava po propisanom obrascu "Izvješće po Javnom pozivu o utošku sredstava.
4) Ukoliko se utvrdi da je korisnik sredstava nenamjenski utrošio sredstva, korisnik sredstava dužan je izvršiti povrat cjelokupnog iznosa doznačenih sredstava na račun Vlade kantona u roku od 30 dana kada je Ministarstvo gospodarstva pisanim putem to od njega zatraži. U suprotnom pokrenut će se postupak pred nadležnim organima protiv korisnika sredstava koji nije opravdao doznačena sredstva
5) Ukoliko korisnik sredstava nije utrošio cjelokupan iznos doznačenih sredstava za realizaciju odobrenog zahtjeva, dužan je izvršiti povrat neutrošenih sredstava uplatom istih na račun Vlade kantona u roku od 30 dana od dana završetka projekta uz obrazloženje
VIII PODNOŠENJE PRIJAVE
Prijave s odgovarajućom dokumentacijom, dostavljaju se isključivo putem web platforme www.eprivreda.ba. Rok za dostavljanje prijava je 20 (dvadeset) dana od dana objave javnog poziva na web platformi www.eprivreda.ba. Nepotpune, neblagovremene i neuredne prijave neće biti razmatrane.
IX TROŠKOVI PO JAVNOM POZIVU
U postupku po Javnom pozivu Ministarstvo ne snosi nikakve troškove sudionicima Javnog poziva, te zadržava pravo da izmijeni, poništi Javni poziv, ili da odbaci sve prijave, u bilo koje vrijeme prije zaključenja ugovora.
Dostavljena dokumentacija neće se vraćati.
X OSTALE ODREDBE
S subjektima kojima se rasporede financijska sredstava Ministarstva gospodarstva će potpisati Ugovor o implementaciji odobrenih sredstava, kojim će biti preciziran način i dinamika korištenja sredstava, te nadzor nad trošenjem istih u namijenjene svrhe. Sve dodatne informacije vezane za javni poziv mogu se dobiti svakim radnim danom putem telefona broj: 030/ 511 - 217 od 9 do 12 sati.
U prilogu javnog poziva nalaze se:
1) Obrazac Zahtjeva br.1/25 koji je potrebno popuniti u cjelini, uredno sa svim navedenim elementima, i isti dostaviti u prijavi na javni poziv
2) Izjava o namjenskom korištenju financijskih sredstava
3) Biznis plan
4) Klasifikacijske djelatnosti Bosne i Hercegovine 2010 – KD BiH 2010 („Službeni glasnik BiH", broj 47/10)
Broj: 05-11-9798/25
Travnik, 29.10. 2025. godine
Dokumenti javnog poziva dostupni su na poveznici.
Prijave počinju od:
29.10.2025.
Prijave traju do:
18.11.2025.
Notra.ba